Is FamilyCard.be wel betrouwbaar? Ik zocht het uit.

Zoals ik eerder al aangaf shop ik regelmatig online. Ik hou er van om de laatste nieuwe trends van het online shoppen op te zoeken en te ontdekken. Allemaal zeer erg leuk, maar er is slechts één groot nadeel aan al dat online shoppen: het kost veel geld. Dus alle extra’s zijn mooi meegenomen.

Iets nieuws ontdekt: Familycard.be

Wie vaak online shopt, weet wat ik bedoel. Doordat alles zo makkelijk gaat ben je sneller verleid om meerdere dingen te kopen die je misschien niet echt nodig hebt. Via een vriendin kwam ik terecht bij Family card, een startup uit Aalst die maar een doel heeft: online shoppen goedkoper maken. Dus ik besloot om me daar gratis te registreren en het even uit te  zoeken. Is Family card betrouwbaar? Je ontdekt het hier.

Hoe gaat het in z’n werk

Volgens de website zelf is Family card een soort van digitale spaarkaart waarmee je altijd korting krijgt. Inderdaad, altijd korting krijgen bij heel wat Belgische en internationale webshops. Het klinkt aantrekkelijk, maar het klopt ook echt. Zo werkt het:

1) Maak een gratis account aan

Het eerste wat je nodig hebt, is een Family card account. Iedereen kan die aanvragen, dus of je nu student, single, moeder bent, maakt niet uit.
Je kan een account aanmaken via je email adres, of als het snel moet gaan, gewoon via Facebook.

Ik koos ervoor om me in te loggen met Facebook. Na 5 seconden had ik zo een Family card account aangemaakt.

2) Inloggen en zoek dan de webshop waar je aankopen wil doen

Daarna moet je op zoek gaan naar de webshop waarbij je een aankoop wil doen. Dit kan door 1) te zoeken naar de webshop via de zoekbalk linksboven of 2) te klikken op “Deelnemende webshops” en dan zie je meteen alle webshops die samenwerken met de Family card.

3) Bekijk je korting en activeer je FamilyCard

Ik wou een bestelling plaatsen bij Hema. Ik heb dus via Deelnemende Webshops doorgeklikt naar Hema, en daar kwam ik op deze pagina terecht:

https://www.familycard.be/hema

Op die pagina zie je twee belangrijke dingen:
1) hoeveel korting je krijgt (in mijn geval krijg ik 3% korting, dus als ik voor €100 koop bij Hema dan krijg ik €3 gestort op mijn FamilyCard account
2) de knop om je Family card te activeren. Daar moest ik op klikken, omdat ik bij Hema iets wou aankopen.

4) Accepteer de voorwaarden

Klik je op die rode knop, dan moet je eerst de algemene voorwaarden accepteren.

Klik dan op “Activeer klantenkaart” en dan pas ik je kaart goedgekeurd. Nu kan je je bestelling plaatsen op Hema.be

De korting krijg je pas achteraf.

Goed om te weten, is dat je tijdens het plaatsen van je aankoop, géén korting krijgt. Je krijgt die korting pas achteraf. Meteen na mijn aankoop kreeg ik een mailtje van Family card, waarin stond dat ik €3 in korting had gekregen dankzij mijn aankoop bij Hema.

Ik ben intussen al enkele weken lid en ik ben dus in elk geval erg tevreden. Als je mij dus vraagt naar mijn beoordeling van Family card, dan kan ik dus zeggen: het is een goede website. Als je er geen lid van wordt, dan loop je de komende weken, maanden en jaren veel korting mis. Maar ik dus niet meer 🙂

Geen tijd om te sporten? Geen probleem!

Als werknemer of werkgever kan het zijn dat je door de drukke werkdagen weinig tot geen tijd hebt om op regelmatige basis te sporten. Zeker wanneer je een bureaujob uitoefent en dus veel neerzit, is het belangrijk dat je regelmatig je lichaam traint. Op die manier zal je je niet alleen beter in je vel voelen, maar zal je energiepeil ook veel sneller stijgen. Op je voeding letten vraagt helemaal geen tijd, maar regelmatig sporten wel. Ik zocht enkele tips waardoor je, ondanks het drukke schema, je lichaam toch de nodige beweging kunt geven.

Ga sporten voor het werk

Akkoord, deze tip is niet voor iedereen weggelegd. Mensen die ervan houden om ’s morgens vroeg op te staan en actief te zijn, kunnen ervoor kiezen om in de ochtend, nog voor het ontbijt, te sporten. Dit kan bijvoorbeeld een ochtendloopje zijn vooraleer je ontbijt. Maar het kan uiteraard ook gewoon zijn dat je de auto thuis laat en dat je met de fiets naar je werk gaat. Dit is niet alleen leuk, maar ook zeer gezond!

Probeer te sporten tijdens het werk

Zoals ik eerder al zei, is het vooral voor mensen die een zittende job uitoefenen belangrijk dat ze regelmatig bewegen. Mensen die een zittend beroep uitoefenen krijgen namelijk sneller lichamelijke klachten. Tijdens je middagpauze kun je bijvoorbeeld een korte wandeling doen. Dit zal je niet alleen je concentratie, maar ook je creativiteit bevorderen.

Sporten na het werk loont

Voor iedereen zal dit wellicht de meest voor de hand liggende oplossing zijn. Toch geraken veel mensen er niet toe om na het werk te sporten, omdat ze een veel te drukke avondplanning hebben: boodschappen, koken, huishouden, … Daarom kun je ervoor kiezen om van je werk naar huis te fietsen of te wandelen. Of ga gewoon na je werk naar de sportclub in je buurt voor een intensieve training waardoor je je lichaam de dagelijkse beweging geeft dat het nodig heeft.

Deze plekken aan de Belgische Kust moet je zeker gezien hebben

Heel wat mensen hebben er ook deze zomer voor gekozen om op reis te gaan naar onze eigen Belgische Kust, en terecht. Aan de Belgische Kust is er, vooral tijdens de zomermaanden, heel wat te doen en zijn er heel wat leuke bezienswaardigheden, voor jong en oud.

De Panne

Vlakbij De Panne ligt het gekende pretpark Plopsaland. Met heel wat leuke attracties en gekende figuren van Studio 100 is Plopsaland dé plek voor kinderen om er een onvergetelijke dag door te brengen. Terwijl de kinderen in het park vertoeven kunnen de ouders gezellig rondwandelen in het stadscentrum van De Panne.

Zeebrugge

In Zeebrugge kun je uiteraard ook op het strand gaan liggen. Maar voor wie liever iets actief doet, is er Seafront Maritiem Themapark. Hier kun je een oude Russische onderzeeër bezoeken of het lichtschip West Hinder 2. Indien mogelijk en hoogstwaarschijnlijk op reservatie, kun je ook een boottochtje maken door de haven van Zeebrugge.

Oostende

Oostende is één van de grootste en waarschijnlijk ook één van de meest toeristische badsteden aan de Belgische Kust. Je vindt er heel wat winkels van gekende merken zoals H&M en Zara. Naast de winkelstraten kun tijdens je verblijf in Oostende ook een bezoek brengen aan het authentieke Fort Napoleon of een wandeling maken langs de prachtig gelegen Atlantikwall waar je overblijfselen zoals kanonnen en bunkers te zien krijgt.

Knokke

Knokke staat gekend als de meest mondaine badplaats van de Belgische Kust. Naast de winkels van verschillende luxe merken zoals Louis Vuitton, Natan, Dolce & Gabbana, Prada, … vind je er uiteraard ook heel wat andere winkels. Vooral de gekende Lippenslaan is één van de grootste toeristische trekpleisters. De decadentie trekt zich door naar de stranden waar je verschillende champagnebars vindt.

Blankenberge

Ook Blankenberge is één van de meest toeristische badsteden aan onze Belgische Kust. Tijdens de meest drukke dagen in de zomerperiode worden er speciaal treinen ingezet om het grote aantal toeristen vlot naar de stranden te kunnen brengen. Het leuke aan Blankenberge is dat je er een bezoek kunt brengen aan het Serpentarium. Daar vind je een grote collectie van slangen, schildpadden, leguanen en spinnen. Wie het niet zo voor reptielen heeft, kan ook een bezoek brengen aan het Sea Life Centre in Blankenberge.

In verschillende badsteden zoals Oostende, Nieuwpoort, De Panne, Blankenberge of Knokke-Heist kun je via Weekendesk goedkoop een weekendje boeken.

Nieuwe verslaving: superfood

Ik hou er van om regelmatig eens nieuwe dingen te proberen, en een tijdje geleden las ik op het internet over superfood. Ik had er al eens van gehoord, maar zelf had ik nog nooit superfoods gegeten. Blijkbaar is superfood een verzamelnaam voor verschillende soorten eetbare planten en vruchten die heel wat voedingsstoffen bevatten. Zo zouden de meeste superfoods proteïne, mineralen, enzymen, aminozuren en nog heel wat andere voedingsstoffen bevatten.

Maar niet alle soorten voeding die deze voedingsstoffen bevatten, vallen automatisch onder de term superfood. Een superfood moet meer dan twaalf verschillende eigenschappen hebben die een positieve invloed hebben op ons lichaam. Dan pas kan een voedingssoort bestempeld worden als superfood. Tegenwoordig zijn superfoods wel niet meer zo makkelijk te vinden in de gewone winkels. Je moet er al naar een speciale winkel voor gaan om er te vinden.

Superfood

Waarom zou je superfoods eten?

De reden waarom ik momenteel aan het experimenteren ben met superfoods, is omwille van de positieve eigenschappen die superfoods hebben op ons lichaam. Er zijn maar heel weinig voedingssoorten die zo’n positieve werking op ons lichaam hebben als superfoods. Je levenskracht en vooral je energie nemen er in grote mate van toe. Maar eigenlijk zijn superfoods gewoon goed om je gezondheid te verbeteren en je immuunsysteem te versterken.

Zelf heb ik ook ondervonden dat mijn concentratie een stuk beter is en dat ik veel meer zin heb om iets te doen. Ook zijn superfoods geweldig voor mensen die van plan zijn om gewicht te verliezen op een gezonde manier.

Deze sporten zijn ideaal tijdens de zomerperiode

De winter is achter de rug en de zomer is volop bezig. Voor heel wat mensen is de zomerperiode dan ook het signaal om de overtollige kilo’s kwijt te spelen door te sporten. Niks leuker dan op een warme zomerdag te sporten tot je lichaam er van gaat zweten. Tijdens de zomerperiode zijn er heel wat leuke sporten die je kunt beoefenen. Ik zocht er alvast de leukste uit voor jou!

Fietsen

Deze sport kun je eigenlijk redelijk veel beoefenen, ook wanneer je helemaal geen fanatieke fietser bent. Probeer gewoon om alle dingen die je normaal met de auto zou doen, per fiets te doen. Op het einde van de dag, week of maand kun je dan alle gereden kilometers optellen en zal je al gauw merken dat je een aardig aantal kilometers bijeen gefietst hebt. Ook wanneer je geen eigen fiets hebt kun je bijvoorbeeld op reis in een ander land makkelijk aan een fiets geraken door er ergens eentje te huren.

Lopen

Vooral wanneer het echt mooi weer is, is lopen de ideale zomersport. In een nabijgelegen park of natuurgebied kun je in alle rust een stevig aantal kilometers lopen. Wanneer je samen met iemand loopt kun je elkaar aanmoedigen om nog een paar rondjes extra te lopen. Let wel op wanneer je gaat joggen tijdens het warmste moment van de dag. Probeer schaduwrijke plaatsen op te zoeken of stel je looptochtje uit tot na 16 uur.

Kajakken

Mensen die echte waterratten zijn, houden ongetwijfeld ook van kajakken. Samen met enkele vrienden of gewoon alleen rustig peddelen op een nabijgelegen meer of op zee terwijl je lekker geniet van de zon. Kajakken is niet alleen goed voor je armspieren, maar ook voor je beenspieren en rompspieren.

Wandelen

Wie het liever iets rustiger houdt, kan er ook gewoon voor kiezen om een stevige wandeling te maken. Trek je meest comfortabele schoenen aan en trek erop uit! Aan de hand van een app kun je ongelofelijk veel uitgestippelde wandelingen doen. Tijdens een stevige wandeling zou je ongeveer 4 kilocalorieën verbruiken per uur dat je wandelt aan 5 kilometer per uur.

Deze plaatsen wil ik zeker eens bezoeken!

Wie regelmatig mijn blog bezoekt, zal al gauw gemerkt hebben dat ik heel erg van reizen hou. En dat klopt ook echt! De laatste jaren heb ik tijdens mijn verschillende reizen heel wat steden en plaatsen bezocht die misschien nooit meer zal bezoeken. Weet je wat ik zo leuk vind aan reizen? Dat je na slechts enkele uren vliegen in contact komt met een totaal andere cultuur en levensstijl en dat je heel wat nieuwe dingen leert kennen. Toch zijn er nog heel wat plekken die ik nog niet bezocht heb, en die met stip aangeduid staan op mijn lijstje van steden en plaatsen in de wereld die ik zeker nog eens wil en eigenlijk gewoon moet bezoeken. Misschien heb jij ze wel al bezocht? Of misschien ben je van plan om één van deze plaatsen binnenkort te bezoeken?

Rome

Gek genoeg ben ik nog nooit in Rome geweest! Ik heb wel al andere plaatsen in Italië bezocht zoals Milaan bijvoorbeeld. Rome schijnt net als Milaan een zeer prachtige stad te zijn. En als ik mag afgaan op mijn citytrip naar Milaan, dan moet ik inderdaad binnenkort zeker eens naar Rome gaan. Ik zou zo graag eens een muntje in de Trevifontein gooien en de Spaanse Trappen eens beklimmen! Ook andere, wereldberoemde, plekken zoals het Colosseum en het Forum Romanum zou ik zeer graag eens bezoeken! Bovendien hoor ik van iedereen die er al geweest is alleen maar positieve commentaren!

Wenen

Een weekendje wenen in Wenen? Neen, hoor! Een vriendin van mij is er onlangs geweest en ze had enkel maar lof over voor deze prachtige stad. Ze vertelde mij dat je je precies in een sprookje waant wanneer je er rondloopt. Alles is zo perfect, zo schoon en zo netjes dat het niet echt lijkt, maar dat is het wel! Ze was ook zeer positief over de zoo van Wenen en de Spaanse rijschool, die de oudste manege ter wereld is! Ze is er ook naar een klassiek concert geweest en zei dat dat echt een onvergetelijke ervaring was!

Ijsland

Ijsland lijkt me een ongelofelijke plek, bijna een wonder van de natuur. Wanneer ik in Google “Ijsland” intik, zie ik prachtige foto’s verschijnen en krijg ik echt meteen zin om naar Ijsland op reis te gaan. Ik zou er zeer graag met een huurauto een week of zelfs langer rondrijden om zo alle prachtige dingen van Ijsland te ontdekken. Lavawatervallen, zwavelbronnen, modderpoelen, geisers, ijsbergenmeer, … Allemaal zeer spectaculaire dingen als je het mij vraagt!

Gezond eten op een trendy manier?

Je kent ze wel, de foto’s op Instagram en Pinterest van mensen die veel sporten en ook nog eens zeer gezond eten. Ze posten dan foto’s van het gezonde eten dat je bijna nergens kunt kopen. Deze hippe foodies zorgen er vaak voor dat de sales van een bepaald product plots een enorme boost krijgen. Denk maar aan de avocado. Tot een paar jaar terug was de avocado een product dat zeer weinig gekocht werd. Nu is de avocado één van de meest gekocht producten om zo te eten of om er een maaltijd mee te bereiden. Maar er zijn nog heel wat andere producten die binnenkort zeer bekend zullen zijn doordat de zogenaamde hipsters deze producten promoten via de sociale netwerksites zoals Instagram en Pinterest.

Insecten

Akkoord, insecten worden ondertussen al vaker gebruikt in maaltijden zoals bij het maken van hamburgers waarbij het vlees vervangen wordt door insecten. En ik moet eerlijk zijn, de smaak van beide producten verschilt amper! Het is vooral de manier waarop de insecten worden klaargemaakt die ervoor zorgt dat je eigenlijk totaal niet smaakt dat je een rups of een sprinkhaan aan het eten bent. Bovendien zijn insecten super gezond voedsel omdat ze heel wat eiwitten en mineralen bevatten.

Afhaalmaaltijden

Neen, geen afhaalmaaltijd van het Chinees of Thaïs restaurant om de hoek maar wel een maaltijd die aan huis geleverd wordt op het moment dat jij wil. Foodbag, HelloFresh en Smartmat zijn voorbeelden van zo’n webshops waar je online snel en eenvoudig een super gezonde maaltijd kunt bestellen. Meestal is dit in de vorm van een box waarin alle nodige ingrediënten zitten om gedurende een week elke dag een gezonde maaltijd klaar te maken.

Lokale producten

Alles komt terug zeggen ze. Wel, ook de lokale producten die gekweekt worden door de boer in jouw straat. Vroeger was het de gewoonte dat heel wat mensen producten zoals groenten, fruit, eitjes en nog eventueel ook vlees bij de lokale boer bestelden. Omdat dit veel gezonder was dan de producten die in de supermarkt verkocht werden. Toch werden de producten van de boer door het enorme aanbod van de supermarkten zoals Delhaize en Carrefour naar de achtergrond verdrongen. Maar tegenwoordig is het opnieuw “hot” om producten van eigen kweek te eten. Al verschilt het aanbod echter wel met het aanbod van vroeger. Zo kun je tegenwoordig zelfgemaakte gin bestellen, honing, bier, …

Enkele tips voor het sporten deze zomer

Doordat de winter bijna voorbij is en de zomer in aantocht is ben ik druk bezig met de voorbereiding van het sporten. Ja, ik wil deze zomer heel veel sporten om zo in de eerste plaats actief en gezond bezig te zijn en om in de tweede plaats natuurlijk een mooi afgetraind lichaam te hebben. Ik heb alvast een boek gekocht waarin heel wat verschillende tips staan die het sporten deze zomer eenvoudiger moeten maken. Ik vond ze alvast zeer nuttig en daarom deel ik ze ook graag met de lezers van dit artikel!

Draag aangepaste kleding

Heel veel mensen houden er van om tijdens een warme zomerdag te sporten. Lopen, fitnessen, zwemmen, … En dit is ook prima! Maar bij warm zomerweer waarbij de temperaturen oplopen tot zelfs boven de 25 is het zeer verstandig om toch goed op te letten en jezelf niet te overdoen. Daarom is het belangrijk om zeer luchtige kleding te dragen. Sluit je lichaam niet op in een trainingspak maar kies eerder voor lichte en luchtige kleding zoals een short en een t-shirt. Doordat je luchtige kleding draagt zal je lichaam door de ventilatie meer zweten, wat goed is. En zweet zorgt er dan ook weer voor dat je lichaam veel sneller afkoelt! Allemaal voordelen dus.

Vergeet niet te drinken

Een tip die heel vaak terugkomt: genoeg drinken. Dit is echt belangrijk. Neem zeker altijd drank mee wanneer je gaat lopen, zwemmen, fitnessen, … Sowieso moet je als mens minstens 2 liter water per dag drinken. Maar wanneer het warm en vochtig weer is, is dit nog meer dan 2 liter. Best neem je na elke geleverde inspanning een stevige slok water. Het beste wat je trouwens kan meedoen van drinken is water! Vaak is het ook goed om al op voorhand iets te drinken om zo dehydratatie te voorkomen.

Ook eten is belangrijk

Naast drinken is ook eten zeer belangrijk. Vaak is het belangrijk om op voorhand goed te eten. Zo kan je energie sneller opgenomen worden en verbrand je ook meer calorieën. Zie het eten dat je opneemt voor het sporten als brandstof voor je lichaam. Let wel op dat je niet te veel eet net je voor je training. Want dat is dan weer niet goed voor je bloedsomloop. Tijdens het sporten is het aangeraden om snelle suikers mee te nemen zoals een banaan of een mueslireep.

Bescherm je tegen de zon

Wanneer je buiten gaat sporten zoals bijvoorbeeld lopen, fitnessen, tennissen, … is het tijdens warme zomerdagen zeker aangeraden om je lichaam te beschermen tegen de zon. Smeer je daarom voldoende in om zo verbranding door de zon te vermijden. Check zeker eerst welk huidtype je hebt vooraleer je zonnecrème gaat kopen.

Nu is het aan jou!

Zo, met deze tips zit je alvast safe voor deze zomer. Nu is het enkel nog aan jou om vol te houden en regelmatig te sporten tijdens de zomer!

Samenwerken? Check m’n Wishlisty!

Intussen blog ik al sinds 2012. In al die jaren kreeg ik af en toe wel eens een vraag of ik wou samenwerken met een bepaald bedrijf. Vaak zaten daar bedrijven tussen met producten die eigenlijk “niet zo sexy” waren om over te bloggen. Die bedrijven boden me dan een financiële compensatie aan, in ruil voor een artikel. Tot op heden heb ik dergelijke aanvragen altijd geweigerd. Ik had gewoon geen zin om later in de problemen te komen met inkomsten die ik niet zou aangegeven hebben. Maar vandaag heb ik een oplossing gevonden: www.wishlisty.com!

Wat is Wishlisty?

Wishlisty is een 100% gratis website waar je naar hartelust lijstjes kan aanmaken. Denk maar aan verlanglijstjes, bucket lists, geboortelijsten of wenslijsten.

Hieronder enkele voorbeelden van hoe anderen gebruik maken van Wishlisty:

Blogger Pieter-Jan.eu gebruikt Wishlisty om er z’n favoriete dreamcars bij te houden:

autos

Emma Devos maakte een lijstje aan van leuke decoratie items die ze in verschillende webshops tegen kwam:

emma

Een zekere Sanne verzamelt er al haar reizen die ze wil realiseren in 2016:

sanne

En zo staan er nog honderden andere lijstjes op Wishlisty.com. En dan bracht me op het idee om ook m’n eigen verlanglijstje samen te stellen.

Zo ging ik tewerk

1) Je kiest een van de bestaande sjablonen voor je verlanglijstje. Ik koos voor “Eigen Thema”

wishlisty0

2) Geef je wenslijstje een naam, een omschrijving en kies een achtergrondfoto of upload er zelf een:

keuzesmaken

3) Vervolgens kan je items gaan toevoegen aan je lijstje. Per item kan je een titel invoeren, een woordje uitleg schrijven en vervolgens ook een foto uploaden van het item dat je graag zou hebben. Onderaan dien je uiteraard ook de webshop te specificeren waar dat item te koop is, alsook te prijs:

wishlisty1

4) Vervolgens koos ik een andere achtergrondkleur, om m’n wenslijstje nog persoonlijker te maken. Groen is immers m’n lievelingskleur:

achtergrondkleur

Et voila, dit is het resultaat: https://wishlisty.com/nl/bvqkz5

Indien bepaalde bedrijven vanaf heden wensen samen te werken, dan kunnen ze me een van deze items bezorgen. Doen ze dat via Wishlisty, dan kunnen ze op  m’n wenslijstje aanduiden dat zij me dit cadeau zullen opsturen:

Cadeaugeven

Vervolgens krijg ik via email een bericht dat iemand dit item voor mij heeft gereserveerd, en wordt het op mijn verlanglijstje automatisch aangeduid als ‘verwezenlijkt’:

verwezenlijkt

Kortom, een super leuke website voor het aanmaken en beheren van al je wensen! Ik ben alvast fan!

wishlistybanner

 

 

 

Let op je gezondheid tijdens de feestdagen

Het is bijna zo ver: Kerstmis en Oudejaarsavond komen er aan. Dit betekent voor veel mensen een avond waarop tradities gerespecteerd moeten worden. Vaak gaan deze tradities dan ook gepaard met het eten en drinken van typische zaken die elk jaar opnieuw terugkeren. Vaak is het bij Kerstavond zo dat er een uitgebreide maaltijd klaargemaakt wordt en dat Oudejaar volledig in het teken staat van feesten, het oude jaar goed afsluiten en het nieuwe jaar goed inzetten. Maar toch is Kerstavond en Oudejaarsavond niet voor iedereen een leuke ervaring of een mooi vooruitzicht. Zeker niet wanneer het op het onderhouden van de lijn en de gezondheid aankomt. Veel mensen zijn dagelijks bezig met het onderhouden van hun lichaam en letten dus goed op wat ze eten. Maar hoe zorg je er nu voor dat je tijdens de feestdagen het geleverde werk niet zomaar ongedaan maakt?

Een goed ontbijt is belangrijk

Het is belangrijk om elke dag te starten met een goed ontbijt. Ook al heb je ’s middags een uitgebreid diner, toch is het belangrijk om de dag te starten met een voedzaam ontbijt. Op die manier zal je tijdens de rest van de dag minder snel naar (ongezonde) snack grijpen. Na oudejaarsavond kan het nuttig zijn om de dag te beginnen met een glas lauwwarm water met wat citroen om zo je spijsvertering op gang te brengen. Een halfuurtje later is je maag klaar voor het ontbijt.

Drink niet te veel alcohol

Wie veel alcohol drinkt verdikt sneller. Alcohol is namelijk één van de grootste oorzaken waardoor je na de feestdagen wat extra kilo’s bijgekomen bent. Ten eerste krijg je van het drinken van alcohol heel wat calorieën binnen en krijgt je spijsvertering het moeilijk om een zware maaltijd en alcohol te verteren. Drinken met mate is dus een gouden tip in dit geval!